PerfecĹŁiunea tehnicÄ Ĺźi frumuseĹŁea designului au fost lucrurile pe care le-au avut Ă®n minte cei de la Troy Lee Designs când s-au gândit sÄ aducÄ pe piaĹŁÄ aceastÄ nouÄ cascÄ A1.
DupÄ doi ani de studiu „în spatele uĹźilor Ă®nchise”, noua cascÄ A1 iese Ă®n sfârĹźit la rampÄ pentru a celebra revenirea brandului Troy Lee Designs pe scena de enduro-trail. Nu cÄ TLD ar fi pÄrÄsit cu adevÄrat vreodatÄ aceastÄ scenÄ, Ă®nsÄ considerĂ®nd succesul cÄĹźtilor full-face din seriile D2 Ĺźi D3, a devenit Ă®ndreptÄĹŁitÄ Ă®ntrebarea „De ce Troy a amânat mai bine de un deceniu sÄ scoatÄ o cascÄ open-face pentru mtb?” Ĺži iatÄ cÄ Ă®n sfârĹźit, Ă®n stilul sÄu clasic deja, Troy Lee când se hotÄrÄĹźte sÄ apese pe trÄgaci, nimereĹźte fix la ĹŁintÄ! Casca A1 abundÄ Ă®n graficÄ uluitoare Ĺźi are un profil distinctiv, asigurându-l pe cel care o poartÄ cÄ sigur nu va trece neobservat printre riderii din eĹźalonul superior. Troy Lee a fost personal prezent la lansarea modelului A1, care a avut loc Ă®n 2013 la magazinul TLD din Laguna Beach, California, unde rideri precum Cam Zink, Brandon Semenuk, Eliot Jackson, Leigh Donovan Ĺźi regele suveran al downhill-ului, Aaron Gwin, au fost printre primii care avut ocazia sÄ testeze noua apariĹŁie.
Recent Troy Lee a desenat o linie de echipament inspirat din moto Ĺźi numit dupÄ Steve McQueen, Ĺźi care a fost prezentat Ă®mpreunÄ cu o cascÄ open-face cu tentÄ retro. Unii sunt de pÄrere cÄ acesta a fost un exerciĹŁiu reuĹźit care a dus apoi la lansarea Ă®n producĹŁie a lui A1 Ĺźi care i-a Ĺźi Ă®mprumutat acesteia stilul. Fie cÄ e adevÄrat sau nu, casca de mountainbike A1 de la Troy Lee Designs pare cÄ face parte din aceeaĹźi poveste, cu un profil rotunjit Ĺźi &aerodinamic, coborĂ®nd cu protecĹŁia Ă®n jos cÄtre ceafÄ Ĺźi mulĂ®ndu-se ferm pe frunte. Cozorocul aratÄ Ĺźi el Ă®n stilul moto – full size Ĺźi fixat cu Ĺźuruburi Ă®n elemente metalice prinse Ă®n carcasÄ. ĂŽn faĹŁÄ Ĺźase gÄuri de admisie a aerului canalizeazÄ aerul pentru rÄcorire, iar Ă®n interior o dublurÄ dintr-o singurÄ piesÄ, cÄptuĹźitÄ cu material care Ă®ndepÄrteazÄ umezeala, Ă®nconjoarÄ confortabil capul. Alte Ĺźase gÄuri de evacuare elibereazÄ Ă®n spate aerul Ă®ncÄlzit Ĺźi, de asemenea, nu lipseĹźte „aripioara” superioarÄ caracteristicÄ designului TLD.
Casca A1 Ă®ndeplineĹźte standardele CE EN Ĺźi CPSC Ĺźi este disponibilÄ Ă®n trei mÄrimi: XS, SM, M/L si XL/XXL.
Primele douÄ modele lansate sunt auriu metalizat Ĺźi argintiu cu negru, ambele cu elemente grafice protejate de un strat transparent acoperitor.
Greutatea pentru mÄsura M/L este de 340 grame fÄrÄ cozoroc, fiind foarte uĹźoarÄ Ă®n comparaĹŁie cu alte cÄĹźti de enduro. Casca A1 vine de asemenea cu un sticker med-alert, un set de stickere TLD Ĺźi sÄculeĹŁ de transport ventilat.
Cozorocul full-size dispune de Ĺźuruburi anodizate pentru ajustarea unghiului. Forma aerisirilor se integreazÄ perfect cu forma rotunjitÄ a cÄĹźtii.
Michael David, personajul principal Ă®n dezvoltarea lui A1, spune cÄ planul iniĹŁial era sÄ modifice casca TLD de freestyle inspiratÄ din skating pentru a funcĹŁiona la AM/trail. DupÄ o serie de modificÄri, incluzĂ®nd Ĺźi decuparea unor canale de ventilaĹŁie enorme, conceptul a fost rapid abandonat Ĺźi echipa de la design a luat-o absolut de la zero. Ce a rezultat e un design inspirat mai degrabÄ din zona moto, cu spuma EPS (polistiren expandat) a carcasei Ă®ntrepÄtrunsÄ, Ă®n timpul procesului de inmolding, cu Ĺźtraifuri din fibrÄ de sticlÄ pentru ranforsare. ProtecĹŁa extinsÄ de la spate Ĺźi zona frontalÄ a fost evident Ă®mprumutate din designul moto TLD pentru a maximiza protecĹŁia la impact. Carcasa exterioarÄ e injectatÄ Ă®mpreunÄ cu spuma Ĺźoc-absorbantÄ EPS Ĺźi –lucru& deloc la Ă®ndemânÄ â€“ plasticul exterior „îmbracÄ” spuma peste margini inclusiv Ă®n zona ventilaĹŁiilor pentru un plus de durabilitate Ĺźi un look mai elegant.
Grafica este specificÄ TLD – ĂŽn definitiv, Troy Ĺźi-a Ă®nceput cariera Ă®ncÄ de copil ajutĂ®ndu-Ĺźi tatÄl la atelierul acestuia de picturÄ Ĺźi graficÄ personalizatÄ. Pentru o definitivare a look-ului, stickere ultra-subĹŁiri au fost aplicate pe carcasa cÄĹźtii A1 Ĺźi acoperite apoi cu un strat protector transparent. AceastÄ metodÄ este adesea folositÄ la cÄĹźtile moto, Ă®nsÄ la cÄĹźtile pentru ciclism constituie ceva nou, motiv pentru care cei de la Troy Lee Designs au stat o vreme Ă®n fabricÄ special pentru a Ă®i Ă®nvÄĹŁa pe lucrÄtori aceastÄ tehnicÄ la standardele impuse de renumele brandului. DacÄ vÄ treceĹŁi uĹźor degetele peste graficÄ, veĹŁi avea senzaĹŁia cÄ ea e pictatÄ pe casca A1.
O privire Ă®n interiorul cÄĹźtii ne dezvÄluie cât de adâncÄ este Ă®n comparaĹŁie cu una de cross-country. Modelul de buclÄ de Ă®nchidere se regÄseĹźte doar la TLD, iar ajustarea pe circumferinĹŁÄ, pe cât de simplÄ pe atât de eficientÄ, nu permite cÄĹźtii sÄ alunece Ă®n nicio direcĹŁie. AsamblaĹŁi Ă®ntr-o singurÄ piesÄ, bureĹŁii interiori termoformaĹŁi sunt lavabili Ĺźi foarte confortabili.
Fixarea fermÄ este cheia unei cÄĹźti bune, Ĺźi cum A1 e fÄcutÄ sÄ se aĹźeze pe conturul zonei frontale, puĹŁin probabil sÄ avem parte de „voblaj”. Dublura interioarÄ a cÄĹźtii atinge soft capul Ă®n mai multe zone Ĺźi poziĹŁia joasÄ a prinderii pe circumferinĹŁÄ fixeazÄ ferm Ĺźi confortabil. ĂŽmpreunÄ aceste douÄ sisteme Ă®mpiedicÄ orice miĹźcare nedoritÄ a cÄĹźtii la riding. La fel de importantÄ este la casca A1 Ĺźi posibilitatea ajustÄrii pe Ă®nÄlĹŁime a benzii de circumferinĹŁÄ, cu trei poziĹŁii diferite, care Ă®i permite utilizatorului sÄ seteze unghiul dintre cascÄ Ĺźi frunte. Mai mult, casca Troy Lee Designs A1 poate fi purtatÄ Ĺźi cu ochelari tip goggle pentru cÄ deschiderea permite aĹźezarea unor astfel de ochelari pe conturul ei.
PregÄtirea pentru riding a cÄĹźtii A1: SÄ Ă®ĹŁi aĹźezi prima oarÄ casca A1 pe cap e o experienĹŁÄ chiar unicÄ: alunecÄ cu o senzaĹŁie ca de cascÄ moto, Ă®mbrÄcĂ®ndu-ĹŁi capul de jur &ˆmprejur Ĺźi simĹŁi exact momentul Ă®n care se aĹźeazÄ la locul potrivit. ĂŽĹŁi reglezi bucla de bÄrbie sÄ se Ă®nchidÄ ferm. ĂŽti alegi unghiul cÄĹźtii Ă®ntr-una dintre cele trei poziĹŁii, pe care o simĹŁi ca fiind mai potrivitÄ. Cozorocul e Ĺźi el „tunabil” Ă®n limitele generoase de +/- 25 mm. DupÄ aceste reglaje de bazÄ, o simplÄ rotire a butonului din spate pentru ajustarea circumferinĹŁei e tot ce îţi mai trebuie ca sÄ uiĹŁi cÄ tocmai ĹŁi-ai pus o super-elegantÄ cascÄ strÄlucind Ă®n soare, Ĺźi te avânĹŁi hotÄrât Ă®n traseu.
Cele 16 aerisiri generoase, cozorocul cu canale de dirijare a aerului Ĺźi grafica dinamicÄ dau capului un aer cool, la propriu Ĺźi la figurat. Aerodinamica acestei cÄĹźti A1 a fost conceputÄ pentru a se potrivi oricÄrui tip de ciclism, fie el de road sau off-road. AĹźa cÄ ori cÄ suntem pasionaĹŁi de all mountain Ĺźi dirt, ori cÄ suntem rideri de cross-country, A1 e special creatÄ pentru noi Ĺźi de dragul sportului pe care ni l-am ales.
Caracteristici:
- CarcasÄ din policarbonat
- Cozoroc din polipropilenÄ, cu mare rezistenĹŁÄ la impact, ajustabil Ă®n limitele generoase de +/- 25 mm
- Cozoroc cu canale reliefate pentru eficienĹŁÄ maximÄ de aerisire
- Interior cu canale de aerisire pronunĹŁate, pentru ventilare directÄ
- Interior Ĺźoc-absorbant din spumÄ EPS ranforsat cu fibrÄ de sticlÄ, cu tehnologie in-mold (co-molded)
- BureĹŁi interiori confortabili, nanowick (material pentru Ă®ndepÄrtarea umezelii + CoolMax)
- Sistemul de ventilaĹŁie, unic Ĺźi complex, utilizeazÄ suprafeĹŁe diferite, presiuni Ĺźi volume de aer (care intrÄ Ĺźi ies) circulând prin 6 prize de admisie cu corespondent Ă®n 6 guri de evacuare, Ĺźi 4 aerisiri multi-direcĹŁionale.
- Sistemul de fixare pe circumferinĹŁÄ permite poziĹŁionarea cÄĹźtii Ă®n 3 unghiuri diferite faĹŁÄ-spate
- Reglaj cu rotiĹŁÄ
- Vine cu un sticker med-alert, un set de stickere TLD Ĺźi sÄculeĹŁ de transport ventilat
MÄsuri: 48 - 53cm